Van multinational tot kmo: organisaties staan onder druk om duurzamer te ondernemen en daar ook over te communiceren. Of je nu al verplicht bent een duurzaamheidsverslag te publiceren of niet, onderstreep je inspanningen met een krachtig merkverhaal dat je doortrekt in alle lagen van je communicatie. Zo wordt duurzaamheidscommunicatie ook voor jou de grootste businessopportuniteit van onze tijd.
Wij staan je bij met je strategie, duurzaamheidssrapport, always-on content – of de hele mikmak. Meer weten?
Breng je duurzaamheidscommunicatie tot leven
Met een uitgebreid duurzaamheidsrapport – propvol cijfers, een nette materialiteitsanalyse en alle obligatoire toeters en bellen – vink je je verplichting af. Klus geklaard, maar je zal er weinig harten sneller mee doen slaan.
Breng je ook het verhaal achter de cijfers, je mensen, je niet-materiële topics, dan overstijgt je impact de verplichte ESG-rapportering. Zo boek je een pak voordelen met een authentiek, krachtig duurzaamheidsverhaal. Hier zijn er al zes:
Een authentiek duurzaamheidsverhaal is een uitgelezen kans om je te differentiëren in de markt – zeker als die verzadigd is.
Door op je purpose te focussen en duurzaamheid te integreren in al je communicatie, krijgt je (duurzaam) merk een boost.
ESG-initiatieven bepalen mee je waarde. Zet je die gepast in de verf, dan verhogen je kansen bij financiële stakeholders.
Medewerkers zoeken naar ‘purpose’. Dankzij krachtige duurzaamheidscommunicatie word je een aantrekkelijke werkgever.
Je initiatieven kunnen mensen bewustmaken en steun creëren voor bepaalde thema’s, met mogelijke samenwerkingen tot gevolg.
Met conforme rapportering sta je gekend als een betrouwbare partner die vlot alle duurzaamheidsrichtlijnen naleeft.
Straffe voorbeelden van duurzaamheidscommunicatie
Duurzaamheidsverslagen en geïntegreerde jaarrapporten die met prijzen gaan lopen? Buitengewoon relevante always-on content rond duurzaamheid – opgehangen aan een sterke strategie? Wij weten hoe je je commitment het best onderstreept. Dat bewijzen deze cases.
com&co heeft de juiste expertise in huis om zowel met het corporate communicatieteam als het duurzaamheidsteam in de diepte te gaan. Ze denken even vlot mee over communicatiestijlen als de visualisatie van Scope 3-emissies en de verwoording van materiële impacts. Dat is fijn samenwerken.
De grote troeven van com&co? Een gestructureerde samenwerking, een goede projectopvolging en creatieve koppen die straffe content maken.
Hoe wij je organisatie op de duurzame kaart zetten
Je duurzaamheidsinspanningen kracht bij zetten? Daar zijn we sterk in. com&co ondersteunt je bedrijf – groot of klein – als communicatiebureau voor duurzaamheidscontent op 3 manieren.
CSRD-rapportering is een hele klus, maar het is ook het Olympisch minimum. Niemand wordt warm van targets en cijfers. Wil je anderen inspireren, je merk op de duurzame kaart zetten en zo blijvende impact maken, dan ga je beter all-in.
Blink ook uit met je duurzaamheidscommunicatie
Een strategie, duurzaamheidsrapport, always-on content – of de hele mikmak? Team Sustainability is er klaar voor.