Services
  • Employer branding

Directe en duidelijke employerbrandingcampagnes: Circet speelt het tactisch

Klant

Circet Benelux: een van de snelst groeiende internationale serviceproviders ter wereld.

Uitdaging

Om de vitale infrastructuur van morgen te bouwen en onderhouden, zoekt Circet veel nieuwe collega’s en onderaannemers.

Aanpak

Een rechtdoorzee employerbrandingcampagne gericht op onderaannemers, gecombineerd met snappy TikToks om jonge collega’s aan te werven.

Razendsnel surfen, je elektrische auto opladen, urenlang bellen met je partner (of je moeder?) ... Voor veel Belgen en Nederlanders is dat mogelijk dankzij Circet. Als telecom-infragroep bouwt en beheert Circet de vitale infrastructuur van morgen. En daarvoor zoeken ze continu collega’s en getalenteerde onderaannemers.

Onderaannemers-campagne

Meegroeien met Circet

In 2022 lanceerden we een eerste succesvolle onderaannemerscampagne. Maar de markt verandert en Circet groeit hard, dus het was tijd voor campagne 2.0. Een campagne die duidelijk maakt dat je als onderaannemer mee kan groeien bij Circet, vanwege het vele en verschillende werk. En er lag nog een extra laag bovenop: je kan ook doorgroeien naar andere domeinen en zo je expertise verbreden.

Vanuit de vorige campagne wisten we: duidelijkheid > creativiteit voor employer branding bij Circet, ook omdat onderaannemers vaak anderstalig zijn. We dachten na over een boodschap die triggert en overtuigt, maar bovenal niets aan de verbeelding overlaat. De overtuiging ‘join forces’ stond centraal: vele handen maken licht werk en samen kunnen we groeien.

De resultaten

‘FW: té succesvolle resultaten!’

Drie maanden na lancering ontvingen we een mail van Circet met als onderwerpregel ‘Onderaannemerscampagne: té succesvolle resultaten!’. Mede dankzij doelgerichte targetting wierp de campagne heel veel vruchten af. Te veel, eigenlijk: de campagne is voortijdig op een lager pitje gezet wegens het te grote aantal aanmeldingen.


com&co luisterde en dacht proactief mee aan een vernieuwd campagneplan. Het resultaat? Een onderaannemerscampagne die een schot in de roos was, zelfs bij een moeilijk te bereiken doelgroep. Binnen korte tijd stroomden kwaliteitsvolle aanmeldingen binnen.
Roy Van Camp Marketing Coordinator

TikTokcampagne

Een job bij Circet? Da’s tiktok tiptop in orde

In de zoektocht naar nieuwe collega’s zet Circet al de geijkte kanalen in: Google Ads, Meta, LinkedIn … Om de jongere doelgroep nog beter te bereiken, ontwikkelden we de eerste TikToks ooit voor Circet. Twee vlotte video’s gericht op techniekers en administratieve krachten, 100% geënt op de troeven van de job.

En de connectie met interne communicatie?

Geen sterk werkgeversmerk zonder consistentie tussen externe en interne communicatie. Wat Circet aan kandidaten belooft, maakt het intern ook zichtbaar én voelbaar.

De 2.200+ medewerkers informeren en verbinden, doet het bedrijf met een maandelijkse newsletter: Circet Connect. Binnen een aantal vaste rubrieken en formats krijgen zij een update van vitale projecten, groei- en ontwikkelingskansen, ESG-acties enzovoort. com&co werkte het inhoudelijke en visuele concept uit en staat in voor de maandelijkse contentcreatie en het design van de Circet Connect.

Ook voor zo'n employer branding