Masterclass next-level strategie voor interne communicatie

Rust de veeleisende taak van interne communicatie op jou of wil je er mee je schouders onder zetten? Met de ‘Masterclass interne communicatie’ leer je in slechts één dag hoe je je strategie doeltreffend structureert, plant en uitvoert. Schrijf je snel in voor de volgende opleidingsdag in Leuven.

BEWEZEN FRAMEWORK

Ontdek het praktisch kader dat resultaten boekt bij o.a. Jan De Nul, Barco en Beaulieu International Group.

INTERACTIEVE SESSIE

Vragen stellen, ideeën delen, sparren met communicatieprofessionals – verwacht een mix tussen denken en doen.

ACTIEGERICHT PLAN

Ga naar huis met praktische kennis, bewezen tactics en quick wins voor impactvolle interne communicatie.


Wat maakt deze opleiding interne communicatie anders?

Of beter? 😉 Wel, bij com&co ontwikkelden we een praktisch framework voor impactvolle interne communicatie. Dat baseerden we op meer dan 25 jaar praktijkervaring in b2b-communicatie en toetsten we af aan bedrijven in uiteenlopende sectoren met diverse organisatietypes. Het helpt communicatieprofessionals om meer impact te maken door:

  • proactiever te communiceren met controle over hun plan – en minder ad hoc te werken,
  • diverse medewerkerspoules te engageren – ook wie ze voordien moeilijk bereikten,
  • hun meerwaarde te bewijzen aan het management – en zo ook meer resources te krijgen.

We boekten er al topresultaten mee bij kleppers zoals Jan De Nul, Audi Brussels, Barco, Beaulieu International Group en Circet.

In deze opleiding interne communicatie krijg je een unieke inkijk in dat succesvolle framework. Dat niet alleen: je leert het zelf te gebruiken en toe te passen op je eigen organisatie. Verwacht geen generieke aanpak, wel eentje afgestemd op de groep. Zo gaan we in op de uitdagingen die je op voorhand deelt, en laten we veel ruimte om onderling ideeën uit te wisselen.

In 5 stappen naar een next-level strategie voor interne communicatie

Met het framework als gids loodsen we je langs inspirerende voorbeelden, best practices en slimme technieken om je strategie voor interne communicatie efficiënt en doeltreffend te structureren, plannen en uit te voeren.

  1. Succesfactoren: wat wil je precies bereiken met je interne communicatie? Wat zijn prioritaire doelstellingen? Pas als je die glashelder hebt, kan je strategie vorm krijgen.
  2. Doelgroepen: wie wil je bereiken? En meer bepaald: wat wil je bereiken bij welke doelgroep en hoe doe je dat het best?
  3. Kernverhaal: wat is het leidende verhaal achter al je boodschappen? Hoe laat je je kernverhaal doorsijpelen in alle lagen van je interne communicatie?
  4. Tactieken: welke kanalen gebruik je het best voor welk type doelgroep? Wat werkt en wat laat je beter achterwege? We duiken in de goede voorbeelden van enkele andere spelers.
  5. Uitvoering: hoe boek je méér resultaat met minder werk? Hoe kan je beter plannen, structuur vinden met formats, meer mensen betrekken? En hoe stem je je dagelijkse activiteiten af op de strategie?

Wat hou je er nog aan over?

Zelfvertrouwen om gericht aan de slag te gaan met je strategie. Concrete tips om je interne communicatie te verbeteren. Nieuwe professionele contacten en waardevolle feedback uit de groep. Ook nog:

  • Een helder overzicht van het framework voor impactvolle interne communicatie – om zo vaak te herlezen als je wilt of te delen met collega’s.
  • Een rugzak vol praktische tips, quick wins en langetermijntechnieken die hun sterkte al bewezen bij grote, succesvolle organisaties.
  • Het inzicht om de best practices te hertalen naar je eigen organisatie.
  • Het vooruitzicht op een betere planning, strakkere uitvoering en voelbare connectie met je strategie.
  • Een perfect overzicht van je prioriteiten en de belangrijkste acties – en welke taken je misschien helemaal van je to-dolijst mag schrappen.
  • Kennis en inzichten om je collega’s of team interne communicatie beter te sturen en te begeleiden.
  • En een lekker ontbijt, lichte lunch en vieruurtje.

Kortom, bijzonder waardevolle praktische kennis om uit te blinken met je interne communicatie. Zo draag je bij aan een hogere productiviteit, retentie en motivatie van je medewerkers en help je de bedrijfscultuur te laten leven in je organisatie.

De firma zal je danken. 😉

Schrijf je in voor de masterclass

De volgende masterclass op de kalender

Kan je niet op deze datum of locatie? Niet getreurd. Laat ons weten welke locatie beter past voor jou. Dan houden we je op de hoogte van de volgende masterclass bij jou in de buurt!

LEUVEN
  • Wanneer: dinsdag 1 oktober 2024 van 9u30 tot 17u
  • Waar: Labora, Mechelsestraat 202, 3000 Leuven
  • Aantal deelnemers: een 15-tal
  • Kostprijs: € 620 excl. btw voor de dagopleiding, lekker ontbijt, lichte lunch, vieruurtje en het framework uit de opleiding.

Actie – Bring a friend

Schrijf je in samen met een collega, vriend of je baas en krijg 40% korting op het tweede opleidingsticket. Je betaalt dan slechts € 992 in plaats van € 1240!

Schrijf je in voor de Masterclass interne communicatie

Claim je plek voor de masterclass op dinsdag 1 oktober 2024 in Leuven. Je krijgt snel een mailtje met meer info en de betalingsgegevens.

Liever een andere locatie? Laat ons weten welke stad beter geschikt is voor jou. Dan houden we je op de hoogte van de volgende masterclass bij jou in de buurt!

Je schrijft je in voor de masterclass: *
Breng je iemand mee – en profiteer je van 40% korting? *

Meer uit ons zelfhulppakket

STAPPENPLAN OP MAAT

MRInterne communicatie

Twijfel je hoe je moet beginnen om je interne communicatie te verbeteren? Na een uitgebreide analyse krijg je concrete next steps en quick wins om gericht aan de slag te gaan.

Start je scan

TEAMBUILDING EN TRAINING

Citytrip interne communicatie

Loopt het stroef in team interne comms of nemen collega’s de job er ‘gewoon’ even bij? Combineer training & fun om meer vuur in je team en je interne communicatie te krijgen.

Boek je citytrip

STRATEGIE TOT CREATIE

Schakel com&co in

Team up met onze ervaren communicatieprofessionals of besteed de hele mikmak aan ons uit: van een strategisch kernverhaal uitdenken tot verbindende interne comms creëren.

Ontdek onze aanpak