Géén algemene schrijfopleiding, wel een onderbouwd plan waarmee je team na de workshop(s) verder aan de slag kan.
Leren is dóen. We werken met jouw uitdagingen en voorbeelden (goeie én minder goeie) uit je organisatie en sector.
Je team gaat naar huis met verse inzichten én hernieuwde goesting. Achteraf krijg je ook nog 1-op-1 feedback en advies.
Waarom deze training?
Content in b2b of over complexe nichetopics: ’t blijft een andere ballgame. Met 25+ jaar b2b-ervaring en een praktisch framework helpen we je team om:
- Content te creëren die relevant en memorabel is, in plaats van middelmatig en generiek.
- Al je boodschappen in lijn te brengen met je positionering en merkpersoonlijkheid.
- Beter en gestructureerder samen te werken rond content binnen en buiten je team.
En voor wie?
Voor b2b-teams die regelmatig content maken in functie van marketing, corporate communicatie, employer branding, interne communicatie of duurzaamheidscommunicatie.
Vaak trainen we experts in specifieke topics (denk: specialisten in legal, finance of hr, wetenschappers, productmarketeers …), maar ook je copy- of redactieteam is welkom.
We mikken op maximaal 10 deelnemers voor optimale interactie en ruimte voor oefeningen en vragen.
Ik ontving van m’n team alleen maar positieve echo's: heel relevant, helder, herkenbaar en dichtbij. Met de handvaten kunnen we nu verder aan de slag. Maar daarnaast zetten we jullie graag nog even in als klankbord.
Preview: content met impact in 7 stappen
Eén sessie of een traject: afhankelijk van je vragen (en van de kwaliteit van je content nu) werken we een voorstel op maat uit. Het framework, dat blijft grotendeels hetzelfde. Logisch, want dat zijn de 7 stappen om vlotjes van ruwe input naar meesterlijke content te banjeren.
- Doel(groep)gericht. Wat wil je teweegbrengen, bij wie, en wat betekent dat voor je tekst?
- Gestructureerd. Hoe werk je planmatig, volgens narratieve structuren?
- Verteerbaar. Hoe zorg je ervoor dat je publiek niet afhaakt?
- Persoonlijk. Hoe ga je van inside-out naar outside-in?
- Geformatteerd. Welk contenttype werkt best voor je doel?
- Authentiek. Hoe reflecteert je tone-of-voice je merkpersoonlijkheid?
- Nagelezen. Hoe til je elkaars werk naar een nog hoger niveau?
Waar nodig, voegen we nog een kruiding of specialleke toe: denk aan SEO copywriting, schrijven met ChatGPT of voor specifieke contenttypes (persberichten, social …).
Stel je training content writing samen
Wie ben je, wat doe je, wat drijft je? Vul even het formulier in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.
Meer uit de com&co academy
Training voor teams:
Intern ambassadeurschap: een megafoon op je content
Inspireer collega’s én management om je verhalen mee te verspreiden, en intussen hun eigen netwerk en thought leadership uit te bouwen.
Masterclass 15 mei 2025:
Veranker employer branding intern
Het juiste talent aantrekken én behouden? Alleen met een ijzersterk werkgeversverhaal dat intern leeft, scoor je ook op de lange termijn resultaat.
Masterclass 12 juni 2025:
Reputatie en corporate communicatie
Zwijgen over brandende thema's, da's geen optie meer. Geef je merk proactief een stem én een smoel – en stuur je reputatie veilig door turbulente tijden.
Op de hoogte blijven van nieuwe trainingen in de com&co academy?
Schrijf je in op committed to content, onze maandelijke nieuwsbrief.