Masterclass: versterk je reputatie met proactieve corporate communicatie

De reputatie van je bedrijf maakt of kraakt je succes. Vandaag zeker. Gezonde voeding, ethisch AI-gebruik, de nieuwe wapenwedloop, efficiëntere klimaatactie, fast fashion … De publieke opinie is genadeloos – zwijgen is ook een standpunt innemen. Je bedrijf proactief een stem en een smoel geven rond brandende thema’s is een must om zélf het narratief in handen te nemen. Waarom, wat en hoe? Dat leer je in deze masterclass op donderdag 12 juni.

BEWEZEN AANPAK

Krijg een unieke inkijk in de corporate comm van Vandemoortele, Jan De Nul, Solina en andere kleppers.

SPARREN MET PEERS

Een openhartig debat, een vleugje theorie, zelf aan de slag gaan – verwacht een mix tussen denken en doen.

ACTIEGERICHT PLAN

Ga naar huis met praktisch advies en bewezen tactics voor impactvolle corporate communicatie – op de korte én lange termijn.


Stilte is geen optie meer

Hoe we naar mensen en de samenleving kijken, dat staat toch in ons ESG-rapport? Sure, maar elke dag het duimpje omhoog verdienen om te mogen doen wat je bedrijf doet, gaat om meer dan een compliance check.

Je stakeholders (zowel intern als extern) verwachten vandaag méér dan een rapport dat alle vereisten afdekt. Ze verwachten transparantie in je corporate communicatie. En vooral een visie over je impact op milieu en maatschappij, over vandaag en morgen, over topics die ertoe doen – en die hun perceptie van je organisatie kleuren.

Wie dat verhaal niet strategisch opbouwt, verliest grip. Op reputatie. Op impact. Op bestaansrecht.

Doe je dat wél, dan:

  • verdedig je doelgericht je maatschappelijke draagkracht – want die moet je elke dag opnieuw verdienen.
  • stuur je proactief op je reputatie – in plaats van reactief brandjes te moeten blussen.
  • bouw en behoud je ’t vertrouwen van je stakeholders – wat niet vanzelf komt in een tijdperk van desinformatie en polarisatie.
  • verstevig jij je rol als strategisch adviseur in de boardroom – met communicatie die richting geeft.
  • neem je een niet-te-onderschatten voorsprong – op concurrenten die wel blijven steken in compliance.

In de turbulente markt van vandaag krijg je geen tweede kans. Organisaties die strategisch en transparant communiceren, staan stevig in hun schoenen. De vraag is: waar sta jij?

Make B2B great again

Neem het narratief zélf in handen. Leer hoe tijdens de masterclass op 12 juni in Gent.

Waarom nu deze masterclass?

De afgelopen jaren viel corporate communicatie ten prooi aan een tunnelvisie rond compliance. Vooral CSRD bepaalde de agenda én de verdeling van je middelen. En dat moest, want de deadline stond strak.

Maar dan gooit de EU het Omnibus-voorstel op tafel.

  • Voor een grote groep is er plots ruimte voor proactieve corporate communicatie; om eerst te zeggen en te doen, en er pas later over te rapporteren.
  • Voor de anderen staat de CSRD-trein intussen op de rails en is het tijd om weer aandacht te besteden aan het bredere merkverhaal, zowel intern als extern.

Van ruis naar relevantie in 5 stappen

Corporate communicatie is de sleutel tot vertrouwen, draagvlak en reputatie. Maar alleen als je ’t strategisch aanpakt.

In deze masterclass leer je in één dag hoe je een strategie voor corporate communicatie uittekent, plant én uitvoert. We gidsen je door onze bewezen aanpak en geven je een unieke inkijk in inspirerende voorbeelden van organisaties zoals Vandemoortele, Jan De Nul, Solina en andere klanten.

  1. Hoe definieer je succes? Strategie is keuzes maken.
  2. Wie zijn je key stakeholders? Hoe verhouden ze zich tot elkaar – en tot je organisatie?
  3. Waarover communiceer je – en waarover niet? Hoe geef je je visie over belangrijke thema’s een corporate smoel?
  4. Welke tactics geven je strategie vorm? Hoe, via welke kanalen, in welke formats?
  5. Hoe voer je efficiënt uit? En boek je méér resultaat met minder werk, een proactieve planning en structuur?
Niet alleen de theorie en praktijk maar ook de ervaringen van de andere deelnemers vond ik superwaardevol. Verder was dit ook gewoon een heel prettige, goed georganiseerde dag.
Sien De Bree (Marketing Manager B2B bij Accent) over onze masterclass b2b-marketingstrategie

Voor wie is deze masterclass corporate communicatie?

  • Senior communicatieadviseurs en -managers in complexe of b2b-organisaties
  • Corporate communicatieprofessionals die willen opschalen van operationeel naar strategisch
  • Professionals die hun impact op reputatie, draagvlak en positionering willen vergroten

We mikken op zo’n 10-tal deelnemers, in functie van optimale interactie.

Wil je graag deelnemen, maar ben je net dan verhinderd? Geen zorgen, kan gebeuren. We komen met plezier deze masterclass bij jou en je team op maat brengen. Geef ons een seintje!

Actie – Bring a friend

Schrijf je in samen met een collega, vriend of je baas en krijg 40% korting op het tweede opleidingsticket. Je betaalt dan slechts € 1216 in plaats van € 1520!

Schrijf je in voor de masterclass

Hopsa, klaar om strategisch en proactief impact te maken als corporate communicatieprofessional? Claim je plek voor de masterclass op donderdag 12 juni in Gent. Je krijgt snel een mailtje met praktische details en betalingsgegevens.

Breng je iemand mee – en profiteer je van 40% korting? *